Na 1 miejscu Skarb Sierra Madre (1948)
2. Casablanca (1942)
3. Koralowa Wyspa (1948)
4. Sokół maltański (1941)
5. Bunt na okręcie (1954)
6. Afrykańska królowa (1951)
Czekam na wasze propozycje:)
Mam wątpliwości, ale niech będzie tak:
1. Wielki sen (1946)
2. Mieć i nie mieć (1944)
3. Casablanca (1942)
4. Afrykańska królowa (1951)
5. Skarb Sierra Madre (1948)
6. Sokół maltański (1941)
Z Twojej listy nie widziałam "Buntu na okręcie". Muszę to nadrobić. "Koralową wyspę" lubię, ale najmniej z czterech filmów duetu Bogart - Bacall.
myślę że mało fanów Humphreya jest niestety w tym kraju... a szkoda bo jakby nie patrzeć był przegorący :)
I ten jego zawsze obecny kapciuch z tytoniem...
Pewnie masz rację. Teraz większość ogląda tylko nowe filmy, ale cóż wierzę że są i fani, którzy również, tak jak my interesują się kinem ze świetlnych lat 30, 40 czy 50. A więc czekam na wasze propozycje :P
1."Casablanca"
2."Sokół maltański"
3."Skarb Sierra Madre"
4."Afrykańska królowa"
5."Wielki sen"
6."Koralowa wyspa"
Ocenione na 8 i więcej:
1. Skarb Sierra Madre
2. Sokół maltański
3. Casablanca
4. Wielki sen
5. Tym cięższy ich upadek
6. Mroczne przejście
7. Nocna wyprawa
8. Koralowa wyspa
cześć,
przeglądając ten wątek tak sobie uświadomiłem, że są trzy jego filmy, które mi się nie nudzą. Mogę je oglądać w kółko:
1. Sokół Maltański
2. Casablanca
3. Key Largo
Każdy z nich widziałem już kilka razy i może to się komuś wydać dziwne, bo mało jest wogóle filmów, które da się obejrzeć 3-ci czy n-ty raz bez zbierania na :p
Ale filmy Bogarta będe chyba oglądał do późnej starości
1.Casablanca - ze względu na całość
2. Pustka
3. High Sierra
4. Tym cięższy ich upadek
5. Skarb Sierra Madre
6. Afrykańska królowa
moje typy (sporo się zastanawiałem nad kolejnością od nr 4 w dół)
1. Pustka (na pewno pierwszy !)
2. Afrykańska Królowa
3. Koralowa Wyspa
4. Skarb Sierra Madre
5. Casablanca
6. Wielki sen
7. Mieć i nie mieć
8. Godziny rozpaczy
9. Bunt na okręcie
10.Bosonoga kontessa
Ulubiona trójca:
-Wielki Sen
-Sokół Maltański
-Casablanca
Uwielbiam Bogarta! Absolutny mistrz i geniusz :)
1. Casablanca
2. Sokół maltański
3. Wielki sen
4. Koralowa wyspa
5. Skarb Sierra Madre
6. Mieć i nie mieć
7. Afrykańska królowa
1. Casablanca
2. Skarb Sierra Madre
3.Afrykańska Królowa
4. Mieć i Nie mieć
5. Sabrina
6. Wielki Sen
7. sokół Maltański
8. Mroczne Przejście
9. Koralowa wyspa
na razie tyle :)
Casablance dajecie na 1? To chyba tylko patrząc na cały film bo Bogart nie pokazał tam za dużo.
1. Skarb Sierra Madre
2. Afrykańska królowa
3. Sokół maltański
dorzucam Pustkę
bardzo lubię Casablancę, nie była to najlepsza rola Bogarta (jednak jedna z lepszych), ale film jako całość jest świetny
1. Pustka 10/10
2. Wielki sen 10/10
3. Casablanca 9/10
4. Skarb Sierra Madre 9/10
5. Sokół maltański 8/10
6. Aniołowie o brudnych twarzach 8/10
7. Mieć i nie mieć 8/10
8. Mroczne przejście 8/10
9. Afrykańska królowa 8/10
10. High Sierra 8/10
------------------------------------------------------
11. Koralowa wyspa 8/10
12. Mroczne zwycięstwo 8/10
13. Sabrina 8/10
14. Śmiertelny zaułek 7/10
15. Konwój 7/10
16. Skamieniały las 7/10
Mało jeszcze widziałam, ale na razie u mnie prowadzą:
Casablanka
Sokół Maltański
Wielki sen
Mieć i nie mieć :)
1. Key Largo 8/10
2. Aniołowie o brudnych twarzach 8/10
3. Afrykańska królowa 7/10
4. Sabrina 6/10
5. Casablanca 5/10
6. Sokół maltański 4/10
7. Wielki sen 3/10
1. 'In a Lonely Place' [reż. Nicholas Ray, 1950] - 10/10
2. 'The Maltese Falcon' [reż. John Huston, 1941] - 10/10
3. 'The Treasure of the Sierra Madre' [reż. John Huston, 1948] - 9.5/10
4. 'The Big Sleep' [reż. Howard Hawks, 1946] - 9.5/10
5. 'Casablanca' [reż. Michael Curtiz, 1942] - 9.5/10
6. 'The Caine Mutiny' [reż. Edward Dmytryk, 1954] - 9/10
7. 'To Have and Have Not' [reż. Howard Hawks, 1944] - 9/10
8.. 'The Roaring Twenties' [reż. Raoul Walsh, 1939] - 9/10
9.. 'African Queen' [reż. John Huston, 1951] - 9/10
10. 'Angels with Dirty Faces' [reż.Michael Curtiz, 1938] - 9/10
11. 'The Barefoot Contessa' [reż. Joseph L. Mankiewicz, 1954] – 8.5/10
12. 'Passage to Marseille' [reż. Michael Curtiz, 1944] - 8.5/10
13. 'The Harder They Fall' [reż. Mark Robson, 1956] - 8/10
14. 'High Sierra' [reż. Raoul Walsh, 1941] - 8/10
15. 'The Left Hand of God' [reż. Edward Dmytryk, 1955] - 7.5/10
16. 'The Petrified Forest' [reż. Archie Mayo, 1936] - 8.5/10
17. 'The Desperate Hours' [reż. William Wyler , 1955] - 8.5/10
18. 'Dead Reckoning' [reż. John Cromwell, 1947] - 8/10
19. 'Sahara' [reż. Zoltan Korda, 1943] - 8/10
20. 'Dark Passage' [reż. Delmer Daves, 1947] - 7/10
21. 'Across the Pacific' [reż. John Huston, 1942] - 7.5/10
22. 'Sabrina' [reż. Billy Wilder, 1954] - 7.5/10
23. 'Knock On Any Door' [reż. Nicholas Ray, 1949] - 7/10
24. 'Sirocco' [reż. Curtis Bernhardt, 1951] - 6.5/10
25. 'Action in the North Atlantic' [reż. Byron Haskin, 1943] - 6/10
26. 'Conflict' [reż. Curtis Bernhardt, 1945] - 7/10
27. 'Dark Victory' [reż. Edmund Goulding, 1939] - 7.5/10
28. 'Tokyo Joe' [reż. Stuart Heisler, 1949] - 6.5/10
29. 'Key Largo' [reż. John Huston, 1948] - 7.5/10
30. 'Oklahoma Kid' [reż. Lloyd Bacon, 1939] - 6/10
31. 'Dead End' [reż. William Wyler, 1937] - 6.5/10
32. 'Battle Circus' [reż. Richard Brooks, 1953] - 6/10
33. 'We're no Angels' [reż. Michael Curtiz, 1955] - 5.5/10
34. 'Beat the Devil' [reż. John Huston, 1953] - 5/10
1. Casablanca
2. Sokół maltański
3. Mieć i nie mieć
4. Skarb Sierra Madre
5. Key Largo
+ planuje nadrobic braki, czyli obejrzec m.in. afrykanska krolowa ;)
Akurat Królowa to jeden ze słabszych filmów z Bogartem, aż dziw bierze, że dostał Oscara właśnie za to.
Fanem Bogarta zawsze byłem, chyba od czasu gdy mając 14 lat zobaczyłem Sokół Maltański.
Moja skromna lista tylko trzech filmów w których moim zdaniem był najlepszy .
1.Skarb Sierra Madre
2.Casablanca
3.Sokół Maltański.
Ciekawostka ,pierwszy w zyciu film fabularny jaki zobaczyłem w TV to był ...Konwój ,wówczas zatytułowano go jako
,,Dzieje jednego konwoju,, i już go zauważyłem jako iteresującą postac.A miałem dopiero 13 lat
1. Skarb Sierra Madre 10/10
2. Sokół Maltański 9/10
3. Casablanca 9/10
4. Wielki Sen 8/10
5. Afrykańska królowa 8/10
6. Key Largo 8/10
7. Pustka 8/10
8. Mroczne przejście 7/10
Niestety nie widziałam z byt wielu filmów z nim, bo dostęp w naszym kraju jest ograniczony albo zawsze przegapie na TCM coś z nim:/ Na razie moja trójka, jedyne role, w których go widziałam:
1.Sokół Maltanski
2. Casablanca
3. Mroczne Zwycięstwo