Jakie filmy Federica uważacie za najlepsze? Proszę, wymieńcie je tu w kolejności od najlepszego do najgorszego tworząc prywatny ranking.
1. La Strada
2. Wałkonie
3. La Dolce Vita
4. Osiem i pół
5. Roma
Ranking z tych w których nie ma najgorszego, a są tylko najlepsi. Pierwsze miejsce różnią od piątego bardzo subiektywne odczucia jakie u Felliniego nie są rzadkością. Możnaby więc moim zdaniem, że lista ma kolejność przypadkową dla każdej osoby trzeciej (pierwszą jestem ja drugą Fellini).
Mój TOP w obecnej chwili wygląda tak:
1. „Osiem i pół”
2. „Słodkie życie”
3. „Amarcord”
4. „Wałkonie”
5. „La Strada”
1. Osiem i pół
2. Gulietta i duchy.
3. Amarcord.
4. La strada.
5. Niebieski ptak
Tylko zaznaczam , że jeszcze nie oglądałem Miasta Kobiet i Słodkiego Życia.
1. "Noce Cabirii"
2. "Miasto kobiet"
3. "Satyricon"
4. "La Strada"
5. "Słodkie życie"
P.S. "Niebieskiego ptaka" nie oglądałem a to podobno świetny film.
1. Wałkonie - 8/10
2. Noce Cabirii - 8/10
3. Słodkie życie - 8/10
4. La Strada - 8/10
5. Niebieski ptak - 7/10
6. Ginger i Fred - 7/10
7. A statek płynie - 7/10
8. Giulette i duchy - 7/10
9. 8 1/2 - 7/10
10.Amarcord - 6/10
11.Biały szejk - 5/10
12.Próba orkiestry - 5/10
8/10
Aktualizacja:
1. Słodkie życie
2. Wałkonie
3. Osiem i pół
4. Noce Cabirii
5. Rzym
6. Niebieski ptak
7. La strada
8. Ginger i Fred
9. A statek płynie dalej
10. Le tentatazioni del Dottor Antonio (segment z Boccaccio ’70)
11. Amarcord
12. Giulietta i duchy
13. Miasto kobiet
14. Toby Dammit (segment z „Historie niesamowite”)
15. Próba orkiestry
16. Fellini – Satyricon
17. Biały szejk
Okej, widziałem już wszystko i teraz będzie trudny wybór, żeby okroić listę do 5 tytułów. Spróbujmy...
1. 8 i pół
2. Słodkie Życie
3. Giulietta i Duchy
4. Noce Cabirii
5. Amarcord
Ale nie jestem zadowolony z tej listy, najchętniej to bym wcisnął tam jeszcze parę tytułów. :P
To moje 3 ulubione filmy Felliniego
1.Amarcord
2 La Strada
3 Słodkie życie
widziałam więcej , ale nie zrobiły na mnie większego wrażenia
1. La Strada (1954)
2. Osiem i pół (1963)
3. Amarcord (1973)
4. Słodkie życie (1960)
5. Wałkonie (1953)
Pozdrawiam
1. Osiem i pół
2. Słodkie życie
3. La Strada
4. Noce Cabirri
5. Amarcord
-------------------------
6. Miasto kobiet
7. Wałkonie
8. Niebieski ptak
9. Rzym
10. Giulietta i duchy
11. Casanova
12. Satyricon
13. Boccaccio '70 (epizod)
14. A statek płynie
15. Ginger i Fred
16. Wywiad
17. Historie niesamowite (epizod)
18. Biały szejk
19. Próba orkiestry
1.La Strada 10/10
2.Słodkie życie 10/10
3.Noce Cabirii 10/10
4.Amarcord 9/10
5.8 1/2 9/10
-----------------------
6.Miasto kobiet 9/10
7.Rzym 9/10
8.Giulietta i duchy 8/10
9.Satyricon 8/10
10.Niebieski ptak 8/10
11.Wałkonie 7/10
12.Casanova 7/10
13.Ginger i Fred 7/10
14.Biały szejk 6/10
15.Wywiad 5/10
1.La Strada - 9+/10
2.8 1/2 - 8/10
3.Satyricon - 7/10
4.Amarcord - 7/10
5.I Vitelloni - 7/10
6.Casanova - 7/10
7.Roma - 7/10
8.La Dolce Vita - 6/10
1. Słodkie życie 10/10
2. La Strada 9/10
3. 8 1/2 9/10
4. Noce Cabirii 8/10
5. Amarcord 7/10
6. Wałkonie 7/10
7. Rzym miasto otwarte 7/10
8. A statek płynie 7/10
9. Giulietta i duchy 7/10
10. Rzym 7/10
1. Casanova 10/10
2. Osiem i Pół 10/10
3. Słodkie Życie 9/10
4. Miasto Kobiet 9/10
5. La Strada 9/10
--------------------------------------
6. Noce Cabirii 9/10
7. Niebieski Ptak 8/10
8. Wałkonie 8/10
9. Ginger i Fred 7/10
Na ten moment absolutnie mój ulubiony reżyser. W planach mam jeszcze ok. 10 filmów, jak obejrzę to zrobię aktualizację.
Top5
1. La Strada
2. Niebieski ptak
3. Noce Cabirii
4. Słodkie życie
5. Miasto kobiet
drobny Edit i rozszerzenie listy:
1. Amarcord 9/10
2. Wałkonie 9/10
3. Słodkie życie 9/10
4. Noce Cabirii 9/10
5. Casanova Federico Felliniego 9/10
-----------------------------------------------------
6. Rzym 9/10
7. A statek płynie 8-9/10
dalej już ocenami, bez konkretnego topu:
8/10
La Strada
Osiem i pół
Giulietta i duchy
Fellini - Satyricon
7/10
Wywiad
Ginger i Fred
Miasto kobiet
Próba orkiestry
Niebieski ptak
Światła variete
6/10
Głos z księżyca
Klauni
Biały szejk
dodatkowo "Historie niesamowite" 6/10 -> nowela Felliniego "Toby Dammit" 7+/10
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 La Strada 8,41 29
2 Słodkie życie 8,33 27
3 Osiem i pół 8,29 31
4 Noce Cabirii 7,94 17
5 Wałkonie 7,89 18
6 Rzym 8,33 6
7 Miasto kobiet 7,75 12
8 Giulietta i duchy 7,54 13
9 Amarcord 7,44 18
10 Casanova Federico Felliniego 7,40 10
11 Ginger i Fred 7,33 12
12 Niebieski ptak 7,00 12
13 A statek płynie 7,00 4
14 Próba orkiestry 6,57 7
15 Biały szejk 6,38 13
16 Fellini - Satyricon 6,25 8
oraz
Historie niesamowite 7,00 3
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Słodkie życie (1960) 8,43 44
2 Osiem i pół (1963) 8,24 50
3 La Strada (1954) 8,15 53
4 Noce Cabirii (1957) 8,03 31
5 Wałkonie (1953) 7,79 29
6 Amarcord (1973) 7,65 34
7 Miasto kobiet (1980) 7,55 22
8 Rzym (1972) 7,58 19
9 Ginger i Fred (1986) 7,45 20
10 Casanova Federico Felliniego (1976) 7,43 21
11 Giulietta i duchy (1965) 7,36 22
12 A statek płynie (1983) 7,25 8
13 Niebieski ptak (1955) 6,90 20
14 Fellini - Satyricon (1969) 6,88 17
15 Próba orkiestry (1979) 6,86 14
16 Wywiad (1987) 6,83 6
17 Biały szejk (1952) 6,30 20
We współpracy:
Historie niesamowite (1968) 6,13 8
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Słodkie życie (1960) 8,48 69
2 Osiem i pół (1963) 8,42 78
3 La Strada (1954) 8,27 78
4 Noce Cabirii (1957) 8,27 55
5 Amarcord (1973) 7,91 55
6 Rzym (1972) 7,92 37
7 Casanova Federico Felliniego (1976) 7,75 40
8 Wałkonie (1953) 7,65 46
9 Giulietta od duchów (1965) 7,49 41
10 Satyricon (1969) 7,55 31
11 Miasto kobiet (1980) 7,44 39
12 Ginger i Fred (1986) 7,38 29
13 Wywiad (1987) 7,36 14
14 Niebieski ptak (1955) 7,00 34
15 A statek płynie (1983) 7,12 17
16 Próba orkiestry (1978) 6,68 19
17 Głos z księżyca (1990) 6,78 9
18 Biały szejk (1952) 6,31 32
19 Światła variete (1950) 5,33 9
Ponadto:
Boccaccio '70 (1962) 7,11 18
Historie niesamowite (1968) 6,22 23
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1. Słodkie życie (1960) 8,53 110
2. Osiem i pół (1963) 8,44 124
3. Noce Cabirii (1957) 8,26 90
4. La Strada (1954) 8,19 119
5. Amarcord (1973) 7,93 82
6. Rzym (1972) 7,59 71
7. Wałkonie (1953) 7,55 74
8. Casanova Federico Felliniego (1976) 7,45 53
9. Giulietta od duchów (1965) 7,38 64
10. Niebieski ptak (1955) 7,19 58
11. A statek płynie (1983) 7,31 32
12. Miasto kobiet (1980) 7,09 66
13. Ginger i Fred (1986) 7,11 47
14. Wywiad (1987) 7,26 19
15. Satyricon (1969) 7,00 57
16. Próba orkiestry (1978) 6,75 32
17. Biały szejk (1952) 6,38 39
18. Głos z księżyca (1990) 6,40 10
Filmy we współpracy z innymi reżyserami:
1. Światła variete (1950) (+ z Alberto Lattuada) 5,64 11
Filmy nowelowe (reżyser segmentu):
1. Boccaccio '70 (1962) 7,16 31
2. Historie niesamowite (1968) 6,28 43
1. La Starada 8
2. Niebieski ptak 8
3. Noce cabirii 7
4. Ginger i Fred 5
5. Miasto kobiet 3
6. Słodkie życie 3
7. Casanova 3
Ocena reżysera: 8
10/10 Miasto kobiet, 8 1/2
9/10 Casanova, Słodkie życie , Dżulietta i duchy, La strada, Wywiad
8/10 A statek płynie, Próba Orkiestry, Noce Cabirii, Rzym, Niebieski Ptak
7/10 Głos Księżyca, Satiricon, Ginger i Fred, Wałkonie
6/10 Amacord
1. Casanova - 10/10
2. Miasto kobiet - 10/10
3. Słodkie życie - 9/10
4. Osiem i pół - 8/9/10
5. Wałkonie - 8/10
6. Noce Cabirii - 8/10
7. La Strada - 8/10
8. Amarcord - 8/10
9. Satyricon - ?/10
10. Niebieski ptak - 7/10
11. A statek płynie - 7/10
12. Rzym - 7/10
13. Guiletta/Ginger i Fred 6/7/10
14. Klowni - 5/10
15. Biały szejk - 5/10
+
Wywiad - 7/10
Próba orkiestry - 7/10
Toby Dammit
1 Casanova 10/10
2 Osiem i pół 9/10
3 La Strada 9/10
4 Słodkie życie 8/10
5 Wałkonie 8/10
6 Miasto kobiet 8/10
7 Satyricon 5/10
8 Amarcord 4/10
1. Osiem i pół - 10/10
2. Noce Cabirii - 9/10
3. Amarcord - 9/10
4. Miasto kobiet - 9/10
5. Słodkie życie - 9/10
1. Noce Cabirii (1957)
2. Słodkie życie (1960)
3. Fellini - Satyricon (1969)
4. Rzym (1972)
5. Casanova Federico Felliniego (1976)
------------------------------------------------------
6. Amarcord (1973)
7. Giulietta i duchy (1965)
8. Wałkonie (1953)
9. La Strada (1954)
10. Miasto kobiet (1980)
------------------------------------------------------
11. Osiem i pół (1963)
12. Ginger i Fred (1985)
13. Biały szejk (1952)
WSZYSTKIE SĄ NAJLEPSZE! PRZECIEŻ TO MISTRZ!
Najlepsze:
1. Casanova
2. La dolce vita
3. Osiem i pół
3. Ginger i Fred
4. Satyricon
To według mnie jego najlepsze filmy. Oczywiście wszystkie pozostałe (od Luci del varieta przez L'amore in citta po ostatnie filmy) to filmy rewelacyjne, ale te napewno pod względem scenariusza albo ze względów artystycznych są w mojej ocenie najważniejszymi jego filmami.
Moje ulubione:
1. Casanova
2. Vitelloni
3. A statek płynie
4. Ginger e Fred
5. La dolce vita
6. Satyricon
7. Roma
8. Amarcord
9. I clowns
10. Próba orkiestry
11. Wywiad, Biały szejk, Osiem i pół... i wszystkie pozostałe.
Najmniej lubię Niebieskiego ptaka, to przepiękny film, świetnie zagrany, ale za smutny. Swoją drogą był to najgorzej przyjęty przez publiczność film Felliniego. W 1955 roku film o złodziejaszkach, wyzutych z moralnośći, których nie da się usprawiedliwić, nie był atrakcyjny dla ówczesnych Włochów. Tym smutniej mi, że najmniej lubię ten film. Ale dla mnie jest poprostu za smutny...
01.Satyricon 10/10
02.Giulietta i duchy 10/10
03.Rzym 10/10
04.Osiem i pół 10/10
05.Amarcord 9/10
06.Słodkie życie 8/10
07.Ginger i Fred 8/10
08.Noce Cabirii 8/10
09.La Strada 7/10
10.Casanova 7/10
01.La strada
02.Noce Cabirii
03. Amarcord
04. Giulietta i duchy
05.Nowela w "Boccaccio70"
06.Ginger i Fred
07.Osiem i pół
08.Słodkie życie
09.Casanova
10.Miasto kobiet
1. 81/2, Casanova (10/10)
2. Amarcord (10/10)
3. La Dolce Vita, Satyricon (10/10 i 9/10)
4. La Strada, Wywiad, Rzym
5. Giulietta od duchów, Noce Cabirii
6. Wałkonie, Miasto kobiet
7. Ginger i Fred, Niebieski Ptak
8. A statek płynie
9. Próba orkiestry
10. Klauni, Biały szejk, Głos z księżyca, Notatnik reżysera i tak zwane połówki...
MISTRZ
1 - Osiem i pół - 10
2 - Miasto kobiet - 10
3 - Satyricon - 9
4 - La Strada - 9
5 - Casanova - 9
6 - Rzym - 9
7 - Amarcord - 8
8 - Noce Cabirii - 8
9 - Giulietta i duchy - 8
10 - Słodkie życie - 8
11 - Niebieski ptak - 8
12 - Próba orkiestry - 7
13 - Biały szejk - 6
14 - Ginger i Fred - 6
komplet :)
1 - Osiem i pół - 10
2 - Miasto kobiet - 10
3 - Satyricon - 9
4 - La Strada - 9
5 - Casanova - 9
6 - Rzym - 9
7 - Giulietta i duchy - 9
8 - Amarcord - 8
9 - Noce Cabirii - 8
10 - Niebieski ptak - 8
11 - Glos z ksiezyca - 7
12 - Wywiad - 7
13 - Walkonie - 7
14 - Próba orkiestry - 7
15 - Klauni - 7
16 - Slodkie zycie - 6
17 - Biały szejk - 6
18 - Ginger i Fred - 6
19 - Swiatla variete - 6
20 - A statek plynie - 5
+
Milosc w miescie - 7
Boccaccio '70 - 7
Historie niesamowite - 6
Na chwilę obecną będzie tak:
1. La Strada
2. Noce Cabirii
3. Amarcord
4. Wałkonie
5. Słodkie życie
1. Słodkie życie
2. 8 1/2
3. La Strada
4. Niebieski ptak
5. Boccaccio 70' (epizod)
1. "Miasto kobiet"
2. "Noce Cabirii"
3. "La Strada"
4. "Niebieski ptak"
5. "Wywiad"
6. "Boccaccio '70"
7. "Ginger i Fred"
8. "Amarcord"
9. "Wałkonie"
10. "Biały szejk"
11. "Słodkie życie"
12. "Osiem i pół"
13. "Casanova"
14. "Giulietta i duchy"
15. "Rzym"
16. "Światła variete"
17. "Satyricon"
update:
1. "Miasto kobiet"
2. "Noce Cabirii"
3. "La Strada"
4. "Niebieski ptak"
5. "Wywiad"
6. "Boccaccio '70"
7. "Ginger i Fred"
8. "Amarcord"
9. "Próba orkiestry"
10. "Wałkonie"
11. "Biały szejk"
12. "Słodkie życie"
13. "Osiem i pół"
14. "Casanova"
15. "Giulietta i duchy"
16. "Rzym"
17. "A statek płynie"
18. "Światła variete"
19. "Satyricon"
Wszystkie filmy obejrzane raz jeszcze (po latach). Ogromne zmiany w rankingu:
1. Osiem i pół
2. Słodkie życie
3. Miasto kobiet
4. Noce Cabirii
5. La Strada
6. Niebieski ptak
7. Wałkonie
8. Amarcord
9. Wywiad
10. Boccaccio '70
11. Historie niesamowite
12. Ginger i Fred
13. Giulietta i duchy
14. Casanova
15. Biały szejk
16. Próba orkiestry
17. Klauni
18. Satyricon
19. Światła variete
20. A statek płynie
miało być top 5, ale widzę, że większość użytkowników się trochę zapędziła, to i ja sobie pozwolę na pełny renking ;)
1. Noce Cabirii 9/10
2. Osiem i pół 8,5/10
3. La Strada 8/10
4. Amarcord 7,5/10
5. Słodkie życie 7/10
6. Casanova 7/10
7. Giuletta od duchów 6,5/10
8. Ginger i Fred 6,5/10
9. Próba orkiestry 6,5/10
10. Miasto kobiet 6,5/10
11. Wywiad 6,5/10
12. Niebieski ptak 6/10
13. Wałkonie 6/10
14. Rzym 6/10
15. Biały szejk 5,5/10
16. Głos z księżyca 5,5/10
17. Klauni 5/10
18. Satyricon 5/10
19. A statek płynie 4,5/10
Jeśli na równych prawach stawiać krótki film z "Opowieści niesamowitych", to postawiłabym go przed "Niebieskim ptakiem".
1) Amarcord
2) Noce Cabirii
3) Casanova
4) Słodkie życie
5) Wałkonie
------------------------
6) Niebieski ptak
7) 8 i 1/2
8) Boccaccio '70
9) Giulietta od duchów
10) Wywiad
11) La strada
12) Ginger i Fred
13) Miasto kobiet
14) Satyricon
15) Próba orkiestry
16) Rzym
17) Biały szejk
18) A statek płynie
19) Historie niesamowite
1. Osiem i pół
2. Giulietta od duchów
3. Słodkie życie
4. Noce Cabirii
5. Rzym
---------------------------
6. Amarcord
7. Satyricon
8. La Strada
9. Ginger i Fred
10. Próba orkiestry
11. Casanova
12. Miasto kobiet
13. Klauni
14. Boccaccio '70
15. Historie niesamowite
Mój top:
1: Osiem i pół 10/10
2: Słodkie życie 8/10
3: Casanova Federico Felliniego 8/10
4: Amarcord 7/10
5: La strada 7/10
6: Wałkonie 7/10
7: Miasto kobiet 5/10
W najbliższych planach: Noce Cabirii, Ginger i Fred, Giulietta od duchów, Biały szejk i Światła variete
Do powtórki: La strada(kiedyś), Amarcord(już niedługo)
Włoski maestro!
1. La Strada - 7/10
2. Amarcord - 6.5/10
3. Giulietta i duchy - 5/10
4. Osiem i pół - 5/10
5. Słodkie życie - 3/10
Aktualizacja:
1. La Strada - 7.5/10
2. Noce Cabirii - 7/10
3. Niebieski ptak - 7/10
4. Wałkonie - 7/10
5. Boccaccio'70 (nowelka Felliniego) - 7/10
6. Amarcord - 6.5/10
7. Biały szejk - 6/10
8. Ginger i Fred - 6/10
9. Giulietta i duchy - 5/10
10.Osiem i pół - 5/10
11.Casanova Federico Felliniego - 5/10
12. A statek płynie - 5/10
13.Rzym - 4/10
14.Słodkie życie - 4/10
15.Historie niesamowite - 4/10